Zajęcia przyrodnicze dla najmłodszych
Po założeniu rabaty kwiatowej i wysianiu łąki kwietnej nadszedł czas na realizację drugiej części projektu. Podczas zajęć kreatywnych członkowie grupy inicjatywnej Zielono nam! przygotowywali scenariusze zajęć przyrodniczych, aby następnie udać się do zerówek
i pierwszych klas. Łącznie 68 osób wzięło udział w zajęciach dotyczących rozwoju roślin
i warunków tego rozwoju (dzieci młodsze) oraz roli owadów zapylających w przyrodzie (dzieci starsze).
Wychowankowie grup przedszkolnych zapoznali się z teatrzykiem kamishibai „Groszki” Françoise Malnuit, przeprowadzili obserwacje przyrodnicze (owsa, lawendy, aksamitek – uprawianych w ziemi oraz fasoli i ziemniaka – w hodowli wodnej), porównywali wygląd nasion (sałaty, nagietków, cukinii). Utrwalali nazwy części roślin, rozróżniali stadia ich rozwoju i wyciągali wnioski na temat warunków sprzyjających wzrostowi.
Uczniowie dwóch klas pierwszych zapoznali się materiałem filmowym przygotowanym przez Fundację Uniwersytet Dzieci pt. „Dlaczego pszczoły są pożyteczne?” oraz książką „Pszczoły” Piotra Sochy, rozmawiali na temat owadów zapylających i ich roli w przyrodzie. Dowiedzieli się, jakich owoców i warzyw nie byłoby, gdyby nie pszczoły miodne, murarki, motyle, ćmy i inne zapylacze. Na koniec mogli jeszcze obserwować założoną przez członków grupy Zielono nam! rabatę kwiatową złożoną z roślin miododajnych, wśród których ustawione zostały domki dla dzikich zapylaczy.
Potwierdziła się zasada mówiąca, że najlepiej uczymy się, ucząc innych.
Projekt z Gdańskiego Funduszu Młodzieżowego, którego operatorem jest Stowarzyszenie Morena, realizowany od 10 maja do 20 czerwca 2021 r. dofinansowano ze środków Miasta Gdańska.